✔ Laat mij maar schrijven (of coördineren)

Textbite logo

Contentvormen

Bekijk hieronder voorbeelden van verschillende contentvormen die Textbite je levert. Denk bij content creatie aan:

→ Het zorgdragen voor de productpresentatie in je webshop

→ Het schrijven van webteksten en blogartikelen om je website beter vindbaar te maken in zoekmachines (SEO)

→ Het schrijven en uitdenken van content om je merk of website heen, bijvoorbeeld e-books, whitepapers, keuzehulpen, social media posts, e-mails, scripts/voice-overs voor video’s, evenementverslagen, etc.

Productteksten

Doel: Product van webshop in winkelwagen laten leggen
✔ Geeft net dat nodige extra zetje
✔ Komt professioneel over
✔ Goed voor de vindbaarheid in zoekmachines
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Dienstomschrijvingen

Doel: Meer aanvragen / contactopnames voor jouw diensten
✔ Benadrukt jouw toegevoegde waarde
✔ Geeft extra duidelijkheid
✔ Goed voor de vindbaarheid in zoekmachines
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Blogartikelen

Doel: Terugkerende bezoekers door waarde te tonen rondom de behoeften van jouw doelgroep
✔ Toont jouw expertise of vermaakt
✔ Wekt sympathie op
✔ Goed voor de vindbaarheid in zoekmachines
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Landingspagina's

Doel: Nieuwe actie of aanbieding promoten; bezoeker verleiden tot vervolgcontact
✔ Zet interesse om in actie
✔ Motiverend en eenvoudig te verwerken
✔ Het verlengde van een e-mail of advertentie
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Whitepapers

Doel: Extra waarde bieden aan je bezoeker met een klein e-book of brochure in ruil voor zijn of haar gegevens
✔ Is nuttig en toont expertise
✔ Komt professioneel en behulpzaam over
✔ Het verlengde van een blog, dienstomschrijving of landingspagina
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

SEO teksten

Doel: Hoger scoren in zoekmachines n.a.v. een bepaalde zoekopdracht
✔ Meer (gratis) bezoekers naar je website
✔ Geeft meer body aan je website; maakt een professionele indruk
✔ Geeft direct antwoord op relevante vragen
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Platform

Doel: Potentiële klanten begeleiden door meer overzicht en diepgang over een bepaald onderwerp te bieden
✔ Toont expertise
✔ Geeft extra diepte aan een breedte-assortiment
✔ Meer content draagt bij aan een betere vindbaarheid
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Keuzehulpen

Doel: Een stappenplan of webshopfilter om het keuzeproces binnen een productgroep makkelijker te maken
✔ Neemt keuzestress weg
✔ Adviseert eerlijk en oprecht
✔ Onmisbaar in een grote productcategorie
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Gebruikersgidsen

Doel: Klanten instrueren over het gebruik van een product
✔ Laat zien dat je een servicegericht merk bent
✔ Minder belasting op de klantenservice
✔ Meer terugkerende klanten
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Checklists

Doel: Je doelgroep gerust stellen om bepaald gedrag te voltooien met een handige afvinklijst
✔ Overzichtelijk
✔ Geeft vertrouwen met jouw merk
✔ Geeft teken van service
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Quiz

Doel: Op leuke, interactieve wijze achter de drijfveren en behoeften van je bezoeker komen
✔ Gepersonaliseerde opvolging
✔ Vermindert keuzestress
✔ Maakt je bezoekers positief gestemd tegenover jouw merk
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Magazine

Doel: In contact blijven met fans of klanten door content aan te bieden die aansluit bij hun interesses
✔ Wekt vertrouwen op
✔ Geeft beleving aan je merk
✔ Laat zien dat je meer bent dan een bedrijf
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Merkverhaal

Doel: Vertrouwen kweken en waardering oproepen bij je doelgroep
✔ Geeft houvast
✔ Zorgt ervoor dat je consequent vanuit de essentie met je doelgroep communiceert
✔ Onderscheidt jouw van je concurrentie
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Social media posts

Doel: In contact blijven en merkbewustzijn creëren bij je fans
✔ Laat zien wie je bent
✔ Snelle, simpele manier om toegevoegde waarde over te brengen
✔ Levert, in combinatie met een goed format, veel loyaliteit op
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

E-mails

Doel: (Potentiële) klant informeren of instrueren over een bepaalde vervolgstap of aanbieding
✔ Nodigt uit en is simpel
✔ Spoort aan tot gedrag
✔ Geldt als vervoersmiddel naar een aansluitende webpagina
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Interviews

Doel: Inzichten delen en associaties oproepen om je doelgroep te inspireren
✔ Creëert verbondenheid met jouw merk
✔ Vertrouwde manier om kennis te delen
✔ Geeft verdieping achter een persoon of organisatie
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Nieuwsbrieven

Doel: Relatie opbouwen met je doelgroep, zodat ze je gaan aanbevelen
✔ Schept vertrouwen met jouw diensten en expertises
✔ Men leert je bedrijf steeds beter kennen
✔ Geeft duidelijkheid over wat jij te bieden hebt op een duurzame manier
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Infographics

Doel: Mensen met weinig tijd triggeren met een visuele weergave van belangrijke inhoud
✔ Vangt meer aandacht
✔ Makkelijk te delen
✔ Meer gewaardeerd en informatie wordt beter onthouden
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Event verslag

Doel: Loyaliteit verstevigen bij bestaande bezoekers en potentiële bezoekers inspireren/overtuigen
✔ Perfect promotiemateriaal voor volgende edities
✔ Verlengt de evenementenbeleving
✔ Roept herinneringen op bij je doelgroep
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Reviews

Doel: Meer sales door de geloofwaardigheid van een product of dienst bij je doelgroep te verstevigen
✔ Onafhankelijke visie
✔ Wekt vertrouwen op
✔ Draagt bij aan de vindbaarheid van jouw merk
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Wedstrijden

Doel: Sympathie kweken bij je doelgroep door ze actief deel te laten nemen aan je organisatie
✔ Triggert je doelgroep, omdat er (gratis) iets te winnen valt
✔ Groot bereik door deelactiviteit
✔ Levert meer volgers op via social media
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Quotes

Doel: Je doelgroep inspireren en bewust van iets maken
✔ Breekt het ijs
✔ Zet mensen aan het denken
✔ Nodigt uit met je merk in zee te gaan
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

FAQ

Doel: Zoekmachineresultaten vergroten en/of klantenservicebelasting verlagen
✔ Meer clicks vanuit Google naar jouw website
✔ Komt professioneel over
✔ Geeft bezoekers direct de informatie waar ze naar op zoek zijn
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Anekdotes

Doel: Bezoekers verleiden verder te lezen of actie te ondernemen op je webpagina
✔ Geeft een levendige voorstelling; lezen over actie zet aan tot actie
✔ Lezers identificeren zich direct
✔ Geeft herkenning en maakt nieuwsgierig
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Metaforische beschrijvingen

Doel: Complexe zaken vereenvoudigen, zodat je doelgroep eerder bereid is de gewenste vervolgstappen te nemen
✔ Geeft duidelijkheid
✔ Is vermakelijk om te lezen
✔ Roept veel positieve emoties op
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Calculators

Doel: Bezoekers uitnodigen tot interactie door te helpen met een persoonlijke berekening (in ruil voor gegevens om op te volgen)
✔ Genereert leads
✔ Bezoekers blijven langer op je website
✔ Interactie is uiteindelijk goed voor de vindbaarheid van je website
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

Website

Doel: Via de digitale versie van jouw winkel of bedrijfspand in contact komen met surfers op het internet
✔ Bereikt, informeert, instrueert en/of vermaakt jouw doelgroep online
✔ Onmisbaar in de huidige maatschappij
✔ Jouw basis voor content
Whatsapp➚ of e-mail➚ je voorkeuren.

En meer ...

Staat jouw gewenste contentvorm er niet tussen?
Laat het weten. Textbite denkt graag met je mee. Er zijn gigantisch veel mogelijkheden.