✔ Laat mij maar schrijven (of coördineren)

Textbite logo

Freelance content creator: Textbite

✔ Voorziet je regelmatig van teksten en andere content

✔ Denkt mee over je SEO- en/of marketingstrategie

✔ Perfect als je niet per se iemand (fulltime) aan wilt of kunt nemen voor je content creatie, maar wel een betrouwbaar iemand wilt die daarin de verantwoordelijkheid neemt en je ondersteunt

Wie? Wat? Hoe?

Harm van Textbite

Textbite. Wie?

Content chef gif
(

Harm van den Elzen
Freelance content creator: maakt content, regelt content

Textbite is het label, Harm de chef. Bovenal ben ik je nieuwe maatje als het op content aankomt. Zie Textbite als een ‘restaurant’ waar je heen gaat om ‘de specialiteiten van de chef-kok te proeven’. Je wilt verwend worden. Je schakelt een vakman in. Als het om culinaire hoogstandjes gaat is dat een chef-kok. Als het om content gaat is dat een chef-contentcreator. Dat heb ik even verkort en verdraaid tot ‘content chef’.

Wie is die ‘content chef’ dan? Harm van den Elzen. Een startende ondernemer met wel al de nodige ervaring. De afgelopen 4 jaar voor een werkgever. De 5 jaar daarvoor vanuit mijn marketingstudie. Als freelance content creator sta ik nu voor je klaar om effectieve content te bedenken, te maken of contentklussen te begeleiden. Altijd met een doel of gedachte.

Op LinkedIn vind je m’n arbeidsverleden. Maak meteen even een connectie.

Waarom content?

Wat zo leuk is aan content, is dat het nooit perfect is. Gebrek aan perfectie betekent ruimte voor creativiteit. Hoe meer content je maakt, hoe creatiever je wordt. Supergezond voor je brein. Oké, ik zit veel. Buiten dát, is het een hartstikke vitaal beroep.

Over het brein gesproken. Dat is precies wat het vak zo interessant maakt. Content maak je niet zomaar; altijd met een gedachte. Je wilt inspireren of overtuigen om bepaald gedrag aan te sporen. Dat kan van alles zijn. Van ‘een product in de winkelmand leggen’ tot ‘het downloaden van een brochure’ tot ‘het volgen van een merk op social media’. Gedrag dat tot stand komt dankzij ons brein. De wetenschap heeft aangetoond dat 95% van ons gedrag bepaald wordt door het emotionele brein. Hoe rationeel je ook denkt te zijn. Super interessant om te verwerken in content.

“Omschrijf jezelf eens, Harm”

Oké, je bent hier niet voor wetenschappelijke weetjes. Je wilt natuurlijk gewoon even weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Vrienden, familie en oud-collega’s omschrijven mij als prettig persoon in de omgang en creatief, soms grappig. Iemand die zichzelf en de wereld niet té serieus neemt als het niet hoeft. Professioneel genoeg als het erop aankomt. Ik word graag geïnspireerd en geniet van sociale activiteiten met vrienden. Als geld geen issue was in het leven, zou ik regelmatig gave natuurgebieden bezoeken in de wereld. En íédere week een festival waar bandjes optreden. Biertje erbij. Heerlijk!

Een quote

Goed, voordat we afdwalen… we eindigen dit ‘Wie?’-gedeelte met een quote (net als de aankomende delen ‘Wat?’ en ‘Hoe?’). Een quote die jouw overweging om je content uit te besteden aan een professional moet versterken, zodat je verder leest. Dat is het gedrag wat ik er mee op wil roepen. Mocht ‘ie niet werken, heb ik het gewenste gedrag nu in ieder geval letterlijk benoemd. Want zo eerlijk en simpel kan content ook zijn.

De frisse kijk van iemand buiten je organisatie is als oude whisky. Zou zomaar eens het nieuwe goud kunnen zijn.

‣ Lees snel verder wat ik met Textbite doe

Textbite. Wat?

Content kitchen gif
(

Wat is een chef-kok zonder keuken? Precies, werkloos. Textbite is de ‘keuken’ van ‘content chef’ Harm. Daarbinnen is content is het vak, onderscheidend zijn de kunst en aandacht de ambacht. Alles om bepaald gedrag op te roepen. Duurzaam overtuigen noemen we dat.

Kwalitatieve content

Te weinig tijd en kennis, teveel afleiding vanuit andere werkzaamheden of de ‘dat doen we er wel even bij’-gedachte leiden tot smaakloze ‘grijze muizen’-content. Doet weinig en daar is er al zoveel van. Keer jij terug naar een restaurant waar het eten smaakloos was? Zou jij dat restaurant aanbevelen? Precies, bewust of onbewust wil je een lekkere bite die jou aangenaam verrast. Een bite die je laat doen wat je eigenlijk het liefste wil.

Textbite helpt met het produceren en leveren van kwalitatieve content; goed gekruid met een winning bite.

✔ Unieke content op maat

De content die je bestelt is onderscheidend en speciaal voor jou gemaakt. Onbeperkte revisies, tot je helemaal tevreden bent. Winning = winning. Ook in geval van een begeleidende klus, waarbij ik de content niet zelf maak. Een kritische blik is standaard inbegrepen.

✔ Fijn voor het brein, makkelijk verteerbaar

De content die je bestelt bevat technieken uit de neuromarketing en gedragspsychologie. Dat wil zeggen dat het brein veel positieve verbindingen legt, zodat de conversie omhoog gaat. Oftewel, men doet eerder wat je wil dat men doet.

✔ SEO embraced, oftewel: geoptimaliseerd voor zoekmachines

De content die je bestelt is indien mogelijk en gewenst zo ingericht dat deze beter vindbaar is in Google. Mogelijk verschijnt de content snel op de eerste pagina na een bepaalde zoekopdracht. Gratis bezoekers.

✔ Gratis advies, omdat het leven leuker is als we elkaar vooruit helpen

Bij Textbite kun je terecht voor zowel één enkele tekst als een compleet platform dat je maandelijks up-to-date wilt houden. Wat je wensen ook zijn, ik denk graag met je mee. Ook als je nog niet zo goed weet hoe je het aan moet pakken.

En denk eraan: content wordt onderschat. Lees ter illustratie het verhaaltje van Bert en Wilma. Hieronder gooien we er nog een quote tegenaan.

Content maken als een productiemachine zonder kennis, is als plastic in de oceaan gooien. De vervuiling hoopt zich op en straks moet het nog maar eens opgeruimd zien te worden.

‣ Lees snel verder hoe Textbite te werk gaat

Textbite. Hoe?

Content recipe gif
(

Wat is een chef-kok in een keuken zonder recepten? En wat is een chef-kok in een keuken mét recepten, zónder souschef, zónder chefs de partie, zónder tournant, zónder commis?

Huh, wat? Ja, voor dat tweede gedeelte moest ook ik Wikipedia even raadplegen. Het zijn de benamingen voor de rangorde van een professionele keukenafdeling. Moraal van het verhaal is dat Textbite ongeveer hetzelfde te werk gaat. Als een chef-kok in een restaurantkeuken.

In een notendop

  1. Het begint met een aanvraag. In een professionele keuken is dat voor een gerecht. Bij Textbite is dat voor content.
  2. Dan het recept. Een professionele keuken gebruikt ingrediënten om op smaak te sturen. Textbite gebruikt ‘ingrediënten’ om op gedrag te sturen.
  3. Tot slot de uitvoering – en dáár zit wel een klein verschil. Een chef-kok begeleidt het gerecht; gaat met het recept naar de gespecialiseerde keukenvertakking. Textbite maakt de content zelf óf begeleidt het contentrecept.

Uitvoerend en organiserend

De uitvoerende specialiteit van Textbite is… *tromgeroffel*… tekst. Hoe raad je het, hé? Tekst, opmaak, structuur en zoekmachineoptimalisatie (SEO). Echter kan ik – net als een chef-kok – niet alles in mijn eentje. Voor grotere projecten of speciale visuele ondersteuning schakel ik daarom andere professionals in.

Laatste check

Wie de content ook maakt, waar deze ook vandaan komt. Textbite doet altijd een laatste check en stuurt bij op gedragsoptimalisatie (conversies maken) en Google-optimalisatie (vindbaar zijn). Zoals een chef-kok zijn gerechten ook niet zomaar het restaurant instuurt. Alles met passie en bravoure.

Dat brengt me bij de laatste quote en tevens het einde van dit ‘over’-verhaal. Welkom in de keuken!

Content = eten. Een basisbehoefte, maar de culinaire hoogstandjes delen we graag. Laten we er iets moois van maken.

‣ Lees snel meer over onze werkwijze